info@startsmart.co.il
מס' טלפון: 03-6442207

ליווי עסקי בתקופת האטה – טיפים מאת יועצת עסקית כיצד לפעול בתקופת האטה כלכלית?

משולחנה של יפעת יפה גיל, מומחית ל-ליווי עסקי, יועצת עסקית כיצד על בעלי עסקים לפעול בתקופת האטה כלכלית?

כ יועצת עסקית העוסקת ב לווי עסקי של עשרות רבות של עסקים , תקופת האטה כלכלית היא תקופה בה בעלי עסקים נוהגים לשקוע בתחושה של חוסר אונים, שיתוק ופחד לפעול .

הדבר בא לידי ביטוי פעמים רבות במעין תחושת סטגנציה וקיפאון עסקי ביצועי ומחשבתי.

מניסיוני כ יועצת עסקית דווקא תקופה זו היא תקופה המחייבת את בעלי העסקים לפעול

יותר מאי פעם בפן השיווקי והעסקי וזאת על מנת שברגע שהמצב ישתפר הם יהיו הראשונים להנות מתקופה השפע והשגשוג . כ יועצת עסקית המציאות מוכיחה שהגרף הוא קבוע ותמיד אחרי תקופת האטה מגיע גם גל השפע והשגשוג.

בכתבה זו אחשוף מה יכולים בעלי עסקים לעשות בתקופת האטה כלכלית כדי לשמר ואף לשדרג את העסק שלהם לקראת תקופת הגאות העסקית שתבוא אחרי השפל.

1. אסטרטגיית ה"יותר"

יש מילת קסם אחת שכדאי לזכור כמוטיב מרכזי בתקופת האטה והיא "יותר"

יותר צ'ופרים ללקוחות

יותר צמצום עלויות

יותר שיתופי פעולה

יותר פעולות שיווק

יותר יצירתיות בפיתרון בעיות

יותר פיקוח צמוד על מלאי [אותו עפי"ר מומלץ להחזיק דווקא פחות…]

יותר אופטימיות

יותר אמונה בטוב

בקיצור הכל כמו בניהול השוטף של העסק אבל הרבה יותר וזה אומר שאנחנו מחויבים

לעבודה הרבה יותר קשה.

1. אסטרטגיה – "שוק של קונים" – בקיצור זה לא שאנשים לא קונים רק שהם הרבה יותר בררניים ומחפשים יותר הזדמנויות.

מה זה אומר ברמה הטקטית?

שחייבים "לעבות" את העסקה / את החבילה/ את ההצעה לאו דווקא בהנחות מופלגות אלא בהרבה "פיתויים"

והטבות.

ביטוי שקוראים לו "הצעה שאי אפשר לסרב לה" תקופת האטה כלכלית היא בדיוק התקופה בה צריך לתפור "הצעות" שאי אפשר לסרב להן .

כשאתם מעבים את הצעתכם אל תעשו טעויות אם אין לכם הטבה אמיתית אל תעשו כלום כי זה רק ירגיז את הלקוח ויביא לתוצאה הפוכה.

2. אסטרטגיה – "צמצום עלויות" בקטע הזה צריך להיות יצירתיים לא סתם לחתוך בבשר החי של העסק אבל בהחלט לעשות יש מאין אפשר ליזום שיתופי פעולה עם עסקים שמשלימים או שאינם נוגדים את העסק שלי דוגמא [טקטיקה] לצמצום עלויות בשיווק תוך קבלת תוצאות נפלאות לדוגמא : שיתוף פעולה בין רשת בתי קפה לבין רשת בתי קולנוע במבצע משותף עם רשת בתי – הקולנוע והקמפיין "צא מהקופסא" על כוס קפה חינם.

דברים קצת יותר טרויאליים אבל בהחלט חסכוניים כמו חיסכון בשטח משרד והבאת "שוכרי מישנה" השתתפות בשכירת משרד ושירותי משרד של מס' עסקים , "אאוטסורסינג" .

בדק בית בהוצאות תקשורת , רכישת ציוד משרדי . בדיקת ספקים והזדמנות "להיפרד" מספק יקרן .

3. אסטרטגיה – "יותר פעולות שיווק" בתקופה הזו צריך לתכנן אסטרטגיה שיווקית הרבה יותר דינאמית.

אם כל הזמן עשית שיווק זה הזמן לעשות אותו הרבה יותר חזק וממוקד. לא צריך לעסוק בפרסום תדמיתי הכרוך בהוצאות רבות ועפי"ר אינו מביא תוצאות, אלא בפעולות שיווק שמביאות תוצאות מיידיות עם הנעה ברורה לפעולה למשל: פרסום לתגובה ישירה, מכתבי מכירות, הצעות מיוחדות, הרצאות שמקדמות את המוצר או השרות שאתה משווק בפני פורומים מתאימים.

בתוך האסטרטגיה הזו חשוב לדבר על הנושא החשוב של גיוס לקוחות חדשים לעסק

גם כאן פועל כלל הברזל של יותר!

שיטות לגיוס לקוחות חדשים לעסק:

· החיאה של לידים ישנים עבור על רשימות לידים שלא עשינו להם U.F כמו שצריך מחקרים מצביעים על כך שרוב העסקות מתבצעות אחרי האינטראקציה החמישית עם הלקוח הפוטנציאלי אך מרבית אנשי המכירות ועל אחת כמה וכמה בעלי העסקים נשברים אחרי ההתקשרות השלישית.

· בדוק/י מחדש את הגדרת הלקוח הפוטנציאלי שלך אולי תגלה שדווקא בתקופה כזו כדאי לשנות מעט את המתכונת של המוצר או השרות שלך ולהרחיב את טווח הלקוחות הפוטנציאליים נניח שהחברה שבבעלותי משווקת ערכת יופי מסוימת שעולה 250 ש"ח אולי שווה לבנות עוד מס' מתכונות בעלויות נמוכות יותר.

· עבוד חזק על קשרים אישיים דווקא בתקופה זו שאנשים כל כך בררניים הם מעדיפים לעשות עסקים עם אנשים אמינים עליהם.

· זה הזמן ללכת למפגשי "רישות עסקי" לעבוד חזק על הגדלת רשימות התפוצה של העסק

ועבודה עם מערכת דיוור מסודרת המאפשר מעקב אחרי הדיוורים ומידע רב נוסף.

· עורר לקוחות רדומים מצא סיבה טובה להתקשר ללקוח מהעבר אל תלחץ עליהם לקנות רק תזכיר את קיומך ודרוש לשלומם. מצא סיבה יצירתית לחידוש הקשר גזור איזו כתבה העשויה להביא להם תועלת ושלח וכו' המציאות מלמדת שלפעולות כאלה לפחות 10% הצלחה,

שווה לא?

· נקוט בשיטה המוכרת אך הטובה והמוכיחה את עצמה של "חבר מביא חבר"

בדיוק כמו המבצע במועדון בעלי העסקים במוזיאון הרצלילינבלום שבו חבר/ה מקבל 50% הנחה בהרשמה של שני משתתפים .

· גם אם לא עלה בידכם לגייס הרבה לקוחות חדשים בתקופת האטה – אל תתייאשו נצלו תקופה זו לפינוק הלקוחות הקיימים ,מתן מלא תשומת הלב ללקוח בפועל וביסוס הקשר האישי עמו – אתם תיהנו בתקופת השגשוג שתבוא אחר כך משפע והצלחה עסקית.

info@startsmart.co.il | סטארט סמארט, ברטונוב 10 תל אביב 03-6442207 פקס 03-6442317
© סטארט סמארט 2011