info@startsmart.co.il
מס' טלפון: 03-6442207

ליווי עסקי ליצירת שיווק רב ערוצי

ליווי עסקי ליצירת שיווק רב ערוצי- טיפים רעיונות פתרונות  .

בכתבה זו אסקור מספר טיפים שיהוו

מעין "מורה נבוכים" ב"צונאמי" ערוצי השיווק המציפים אותנו .

מה טפל ומה העיקר?

ומה הערוץ המתאים לעסק שלכם? 

משולחנה של: יפעת יפה גיל, יועצת עסקית ,

 מייסדת סטארט סמארט לעסקים.

מרגישים מבוכה מה"צונאמי" של ערוצי השיווק הקלאסיים והטכנולוגיים.

מתלבטים היכן ואיך לחלק את תקציבי השיווק ,

מה הכלים השיווקיים שעליכם לבחור לקידום העסק ?

בכתבה זו אנסה לחלוק איתכם את ניסיוני כיועצת עסקית , מעבודת שטח , ליווי עסקי , יעוץ שיווקי,

עם עשרות בעלי עסקים  ולתת מעט טיפים ורעיונות

מי צריך לעשות מה איך כמה ולמה.

כיום ניתן לחלק [חלוקה גסה] את עולם השיווק לשניים

1. השיווק המסורתי הקלאסי – כל מה שהיה פעם ואגב עדין עובד טוב גם

 כיום שיתופי פעולה אסטרטגיים, יחסי ציבור, שיווק 1:1 , פניות טלפוניות , רישות עסקי במועדונים של אנשי עסקים ובמסגרות עסקיות .אין לזלזל או להקל ראש בערוצים הטובים והאיכותיים הללו .

2.  השיווק הטכנולוגי: שבתוכו כמובן נכללות הרשתות החבריות . פרסום בגוגל אדוורדס, פרסום של דפי נחיתה , פרסום בפייס בוק , פרסום באמצעות וובמינרים [מאוד פופולארי כיום] פרסום באמצעות אסמס , פרסות במדיית האיפונים , קידום אורגני לאתרי אינטרנט ,

ביתרון השיווק הטכנולוגי טמון גם החיסרון שלו:

בעוד השיווק ה"קלאסי" נהנה מארומת ה"הי טאץ" של המגע הבלתי אמצעי עם הלקוח "סובל" השיווק

הטכנולוגי מניכור ומהליך המצריך הרבה יותר "אינטראקציות" עם הלקוח הפוטנציאלי עד שנרקמים יחסי אמון ומתבצעת והאינטראקציה הטכנולוגית מומרת לפעולת קניה/רכישה או אפילו פעולה רכה יותר כמו הבעת אהדה או המלצה לחבר.   

למרות ועל אף האמור לעיל – עוצמת השיווק הטכנולוגי היא כה רבה עד שאפשר לומר שהיא משולה לגנן מסור המשקה מספר צמחים בגינתו עם משפך ידני לאדם המטיס מטוס סילון עם מיכלי ענק המזליפים מים על מרבדים אין סופיים של פרחים כשלפרחים עצמם יש אפשרות לספר אודות אותו מטוס סילון לחבריהם ולהזמין גם הם "השקיה אוטומטית מהשחקים" .

ובמילים אחרות בעבר- בשביל להיות בעל מפעל טקסטיל היה צריך הון כיום בשביל להקים עסק אינטנרט אפשר להשתלט על אמצעי ייצור זולים יחסית ולכבוש את העולם .

כיום יש אסכולות שאומרות שאפילו לא צריך להקים עסק צריך רק לבחור מוצרים מעולים ולשווק אותם: למשל תחשבו על מודל עסקי שמייצר לידים לניתוחים פלסטיים – רופאים פלסטיקאים

מוכנים לשלם הון על מנת לייצר לידים שכאלו שלא לדבר על סגירת עסקות בתחום זה.

כנ"ל עסק המייצר "לידים" פניות לתחומים אסטתיים כגון: זריקות בוטוקס נגד הזעה, הסרת שיער , טיפול אסטתי לקמטים טיפול ועוד.  

גם אמצעי השיווק הטכנולוגי במידה ומפעילים אותם נכון יכולים להיות בטלים בשישים לעומת ההכנסות שעסק שנבנה על כלים אוטומטיים של אינטרנט יכול להניב.    

למשל עסק בחו"ל שמפרסם בתקציב של 10,000 $ בפייס בוק ומה מציע העסק ? הוא מציע ללמד בוומינר שיטה איך לעשות וובמינרים אוטומטיים שרצים כל היום כמו לופ אין סופי , עסק שמפרסם בתדירות בסכומים כאלו מן הסתם מרוויח לפחות 30,000 $ .

לפני מספר שבועות השתתפתי בהרצאה שבה היו 3 מומחים שהתבקשו לענות על השאלה איזה ערוץ שיווק הכי כדאי היום לעסק – [אתר בוורד פרס, עמוד אישי בפייס בוק , או אתר חברה בפייס בוק ]

 ותתפלאו מה הייתה התשובה – נכון כ"א אמר שהערוץ הכי כדאי זה תחום המומחיות שלו .

בקיצור לפעמים כדיא לקבל תשובות יותר אובייקטיביות .

המכנה המשותף הרחב ביותר של כל המומחים הגדולים ניכר כי

 מדיות ה"אח הגדול" השולטות כיום הן:

 פייסבוק , יו טיוב וגוגל . ולכן כל בעל עסק צריך לחשוב מה הדרך הנכונה ביותר שהוא יכול להיחשף במדיות אלה .הן במונחים של תקציב והן במונחים של התאמת המדיה לעסק ולבעליו . למשל יתכן ויש אזורים נישתיים בתחום שלכם שבהם הטייקונים פחות משקיעים ודווקא בהם יהיה לכם קל יותר לפרוץ.

–       אז הטיפ הראשון: [באסטרטגיית בחירת הערוצים] הוא שהערוץ חייב להתאים לסוג העסק ולעיתים קרובות בעסקים קטנים גם לעוצמותיו / כישרונותיו של בעל העסק. לדוגמא : לא כדיא שמשהוא שלא אוהב להצטלם ולהופיע בוידאו ישווק עצמו בסרט וידיאו – , לא כדיא שמישהוא שכושר הדיבור שלו פחות טוב –  יעשה וובמינר. חשוב לזכור שמה שעובד טוב בשביל "מויישה" לא בהכרח יעבוד טוב עבורי.

כלומר הערוץ או הערוצים השיווקים הנבחרים צריכים להלום את אישיותו עוצמותיו של בעל העסק.

דוגמא נוספת – עסק ייחודי לשימור ושיחזור ציורי קיר עסק מאוד מפולח וחשוב שהאדריכלים שעוסקים בשימור וכל ענף השימור יכיר אותו לכן במקרה זה קהל היעד ברור ומפולח הנושא של השיווק הטכנולוגי הוא פחות רלוונטי.

קיימות דרכים שניתן להפיק תועלת מהמדיות האלו רק שזה לא האמצעי הליבתי –

עסק כזה יכול להגיע לקהל היעד עם מספר מצגות מהממות שטובי האדריכלים העוסקים בשימור בישראל יחזו בהן ויתרשמו , אתר אינטרנט מושקע ופעילות מפולחת וממוקדת של יחסי ציבור.  

הטיפ השני: פעלו בשיטתיות – הדקו את חגורת השיווק ככל שתדייקו תרוויחו יותר.  לא משנה באיזה ערוץ אתם בוחרים חשוב שתפעלו בצורה של שיטה מובנית.  למשל: אם מפרסמים מודעה בגוגל אדוורדס חשוב מאוד שהיא תפנה לעמוד נחיתה ממיר טוב – וחשוב שאחרי המרה יהיה המשך לכל רשימת הכתובות שאתם אוספים ומשקיעים בה כסף תיווסף לרשימה דיוור שלכם שאתם מנהלים איתה יחסים ארוכי טווח.

גם אם האתר שלכם מקודם רק בחלק האורגני של גוגל חשוב שתעשו הכל שיחס ההמרה [כלומר העברת הגולש ממצב למצב שני המשרת אתכם לדוגמא : השארת פרטים למטרת הרשמה לרשימת תפוצה] באתר יהיה גבוה . כלומר שיהיה משהוא באתר שלכם שיגרום לאנשים לרצות להשאיר לכם את הכתובת שלהם ויאפשר לכם להמשיך איתם דיאלוג. אגב זה אחד הדברים היפים ביותר בשיווק הטכנולוגי שהוא מאפשר כינון של שיטה מובנית ועל פי רוב גם אוטומטית.

הטיפ השלישי הוא: אל תקריבו את המיתוג על מזבח הטכנולוגיה.

"שיטה עובדת" בדיוק כמו בשיווק הקלאסי -מצריכה לפני הכול תשתית

רעיונית , עסקית, ומתוגית –

עליכם לדעת בצורה מדויקת וממוקדת:

מי אתם? ,מה אתם רוצים למכור, ולמי?,

מה הייחוד והבידול שלכם ואיך ליצור מצב בו הצעת המכר שלכם תפעיל את ה"מתג החם" במוחו של הלקוח. 

הטיפ הרביעי: היו מודעים לכוחן של המילים כיום אתם לא יכולים להרשות לעצמכם לכתוב בצורה ספונטאנית הכתיבה משפיעה היום בצורה מאוד עוצמתית על הקוראים כלומר אל תבזבזו כסף אם אתם לא בטוחים שאתם פונים נכון ובצורה משכנעת לקהל היעד שלכם.

גם תיראו שאתם מציעים משהוא שעונה על צורך אמיתי וגם תוודאו שבכתיבה אתם מציעים את זה בצורה כזו שפשוט אי אפשר לסרב לכם . או שמי ששפוי יסכים לכם..

 [מי ראה לפני כמה זמן את הסרט עם מקבץ הנדבות העיור] בנושא כוחן של מילים .

כשהוא פנה וביקש תרומה בצורה ישירה – משטח ההתרמה שלו נותר ריק ,

  כאשר הפרסומאית הפכה את השלט שלו וכתבה זה יום מדהים היום ואני לא יכול לראות אותו – הכובע שלו התמלא בנרגע בהמון תרומות.

הטיפ החמישי: חשוב שתבינו בגדול מה המפה הערוצית מציעה ואיפה כדיא לכם להתמקם . על מנת להבדיל בין עיקר לטפל תהיו קצת אוטודידקטיים – יש תחומים שאת יכולים עם מעט תשומת לב ללמוד ועל ידי כך להעצים ואף לשדרג את השיווק שלכם [למשל אמצעי של שיווק באמצעות מאמרים – בדיוק כמו המאמר הזה שאני כותבת לכם]

לימוד עצמאי של חלק  מהכלים והאמצעים השיווקיים העומדים לרשותכם – יעצים אתכם ויחסוך לכם המון כסף.  

–       הטיפ השישי: פעלו במסגרת תקציבית הגיונית לעסק שלכם : השיווק הטכנולוגי מאפשר מדידה של ההחזר על ההשקעה שלכם- למשל אם מרווח הרווח ה-   של המוצר שלכם אינו גבוה אולי אתם לא יכולים להרשות לעצמכם פרסום ממומן בגוגל אד וורדס ודווקא פרסום בפייס בוק –שהנו זול יותר או שיטת "רי טרגטינג" המאפשרת הוזלה של מאות אחוזים בתקציב תתאים לכם יותר.

הטיפ השביעי: לא משנה איזה ערוץ אתם בוחרים חשוב שתדעו  בכל ערוץ וערוץ איך להתחבר לספק טוב – תיכנסו לאתר סטארט סמארט , ליווי עסקי לבחירת עסקים"  חשוב ביותר שבכול תחום ותחום בחירת הספקים שלכם תהיה בחירה נכונה.

הטיפ השמיני:

לעולם לא יהיה לכם מספיק זמן להקשיב לכל הוובמינרים , לקרוא את כל המאמרים להירשם לכל הקורסים – לכן תנו למומחים לעשות עבורכם את העבודה .

שעת מומחה/מומחית [כמו כותבת מאמר זה למשל]  יכולה לחסוך לכם ים של זמן וטעויות בקבלת החלטות , תסכול מיותר , ולקצר עבורכם תהליכים.

הטיפ התשיעי: תנסו לבחון חבילות פרסום אטרקטיביות המגיעות לקהלי יעד שאתם מעוניינים בהם –

קרוב לודיא שחבילת שיווק יכולה להיות הרבה יותר אטרקטיבית מרכישה יקרה של הרבה מדיות . שוב בהנחה שהחבילה רלוונטית לכם ולתחום עיסוקכם.

הטיפ העשירי – תתחילו לפעול – אנו מציעים כרגע חבילה של שבע שעות ייעוץ איכותיות  שבמסגרתה אנו נאפיין יחד עם בעל/ת העסק  את העסק ובעליו ואת ערוצי השיווק שלו ואף ניכתוב "צ'ק ליסט" כל מה שהעסק צריך לעשות על מנת שחזון השיווק של העסק אכן יתממש. כולל משוב מקצועי

על הצעות מחיר של ספקים ופגישת דיווח כעבור חודש-חודשיים על הפעילות שהתבצעה .  

הכותבת הנה : יועצת עסקית , מומחית למיתוג ושיווק עסקים מייסדת סטארט סמארט לעסקים .

info@startsmart.co.il | סטארט סמארט, ברטונוב 10 תל אביב 03-6442207 פקס 03-6442317
© סטארט סמארט 2011