info@startsmart.co.il
מס' טלפון: 03-6442207

שיווק ומיתוג עסקים – מאמרים

אנו חיים בעולם מטורף בו החידוש שפתחנו אתמול הופך להיות "המנגינה הישנה" ולאו דווקא הערבה בעיני הצרכן שפוגש בנו היום.

בעידן השפע והרוויה, עלינו להמציא כל יום את העסק שלנו מחדש לנקוט בטקטיקות חדשניות ויצירתיות על מנת ליצור מצב שהלקוחות יזכרו אותנו בשל היותנו שונים ומיוחדים. השונות והמיוחדות חייבת להיות רלוונטית ולהביא תוצאות אחרת חבל על הזמן והמשאבים.
שיווק יצירתי שאינו "מוכר יותר" בשורה התחתונה מחמיץ את מטרתו.

היצף המדיות הפרסומים והמסרים התקשורתיים, גורם לכך שהלקוחות
הפוטנציאליים שלנו בקושי שמים לב לפרסומים ולשאר ולפעולות השיווק בהם נו נוקטים ואשר לא אחת אנו משקיעים בהם תקציבי עתק.
["הלקוחות "סובלים" בעידן שלנו מסף גירוי גבוהה [תסמונת ה"נו אז מה שהרף שלו רק הולך ועולה.
היום כבר לא מספיק לפעול בצורת השיווק המסורתית חייבים להסעיר את הלקוח WOW לכבוש אותו לגרום לו לומר ולהרגיש! "היום כבר לא מספיק לגרום ללקוח להיות מרוצה – הלקוח צריך להיות "מאושר.

בעידן הגלובליזציה של האינדבידואליזציה!!! אנחנו חייבים לשים בראש סולם מעיננו את הלקוח ולדאוג לכך שנדע ,נבין ולא נחדל לחקור ולתהות ללא הרף מה הלקוח באמת רוצה.
היצירתיות היא כלי נשק שאם מפעילים אותו נכון יסייע לנו לשפר את השורה האחרונה בתוצאות העסקיות שלנו. אחוזי התגובה לפרסומים ולשירותים או למוצרים אותם אנו מוכרים יגברו ואנחנו נהנה מנתח שוק גדול יותר.
על מנת להצליח ביצירתיות עלינו להפיק "מסה קריטית" של פעולות שיווק שתעבורנה כחוט השני בכל האספקטים של שיווק העסק החל בכלי השיווק עצמם דרך מיצוי התקציב גם אם הוא קטן בצורה האופטימלית ועוד…

שאלה: מדוע בכלל צריך לשווק ביצירתיות?

תשובה: השוק מכתיב היום כללי משחק חדשים ונוקשים יותר מאי פעם היום כבר לא מספיק "סתם לשווק" באמצעי השיווק המסורתיים היום השוק מכריח אותנו לעשות את פעולות השיווק המסורתיות בצורה מאוד לא שגרתית על מנת שנזכה לתשומת לב ונחרט בתודעה של הלקוחות שלנו ונזכה לנאמנות שלהם בעידן בו אנו חיים צריך לטוס עד לירח רק בשביל למכור חלב!!!
יצירתיות היא כלי שאם נפעיל אותו נכון יסייע לנו לבלוט יותר ולהיות אפקטיביים יותר בכל פעולה שיווקית בה ננקוט.

יותר בכל פעולה שיווקית בה ננקוט. כלומר העצמה הטמונה ביצירתיות היא היותה כלי שאמור להגדיל את אפקטיביות הפעולות השיווקיות וכתוצאה מכך את השורה התחתונה המוכרת והחשובה כל כך לכולנו – הרווח.

שאלה: כיצד יכולים עצמאים ובעלי עסקים קטנים ,להפיק את המרב מתקציבי שיווק קידום מכירות מצומצמים ומתסכלים?

תשובה: מהרגע שכל עצמאי /יזם ובעל עסק יבין ויפנים את אסטרטגיית וטקטיקת ה"גרילה" הוא יוכל לשווק בכבוד ובאפקטיביות, למרות מגבלת התקציבים הקטנים . כפי שנכתב כבר בכתבה זו , המוטיב המרכזי בשיווק כלוחמת גרילה ".הוא לגשת לשיווק עם רעיונות גדולים ועם טקטיקה של "לוחם גרילה

להלן מספר דוגמאות מעוררות מחשבה והשראה כיצד הפעילו בעלי עסקים את טקטיקות "גרילה יצירתיות" , מתוך כוונה להתגבר על בעיות שיווקיות ותקציביות.

דוגמאות לשיווק יצירתי בעסקים:

איך הופכים לימון ללימונדה ובעיה להזדמנות?

יצירתיות ברכישת לקוחות נאמנים -לטובת הידוק הקשר עם הלקוחות:
סיפור שנתקלתי בו מפיו של יועץ עסקי מחו"ל: ליועץ הזה היה משרד שמוקם בתוך בית באזור של וילות. חברת שליחויות שפעלה באזור נתקלה בבעיה :כלבי הלקוחות היו נובחים כל אימת ששליח הגיע עם חבילה. הדבר היה גורם לאי נעימות והופך את כל התהליך של מסירת המשלוח למלחיץ וטעון מתח. החברה נקטה ביוזמה פשוטה זולה אך יצירתית מאין כמותה. היא ציידה את שליחיה בסוג מסוים של עוגיות החביבות על כלבים – במטה קסם הפכו הכלבים לחברים הטובים של השליחים וכל אימת שראו אותם וזיהו את העוגיות נביחות האימה הפכו כהרף עין, לנביחות שמחה.

זאת ועוד אותו יועץ מספר שלא אחת כששקל מסיבה כלשהיא להחליף את שירותיה של אותה חברה מיד עלתה במחשבתו התמונה המלבבת של כלבו המאושר נוכח אותה עוגיה שקיבל, והדבר הסיט מיד את מחשבות הכפירה שחלפו במחשבתו.

יצירתיות בהנעה לפעולה של הלקוח לחנות [סיפור "עוגיות המזל"]
במקרה זה חנות כל בו גדולה בארה"ב, מנהל החנות חיפש דרך להביא במהירות לקוחות לעסק החדש שלו. הוא חיפש דרך מקורית לעשות זאת .אך כל הרעיונות שעלו היו שחוקים… ערב אחד במסעדה סינית כשקיבל בסוף הארוחה את עוגית המזל הסינית נפל לו האסימון.
תוך זמן קצר קיבלו כל תושבי האזור בו היה ממוקם בית הכולבו חבילה קטנה כשפתחו אותה מצאו עוגיית מזל ומכתב המספר שבתוך העוגיה יש פתק המציין באיזו מתנה מבין המתנות שמצוינות ברשימה המצורפת זכה המקבל. רשימת המתנות הייתה מלהיבה בניהן כמה יקרות ערך כגון נסיעה לחו"ל, מכונית, מכשירים חשמליים וכו' ועד אלפי מתנות קטנות יותר. אך במכתב צוין תנאי חשוב ,אפשר לפתוח את העוגייה ולשלוף את הפתקה רק בחנות עצמה. הסקרנות ואהבת המתנות הטבועה בבני אדם, גרמה לאלפי אנשים להגיע ולגלות שאמנם חלק זכו בפרסים הגדולים אך רובם הגדול זכו בהנחה יפה על הקניה שיעשו עכשיו. לקוחות רבים רכשו מוצרים בחנות נחשפו אליה והרעיון היצירתי השיג את מטרתו.

יצירתיות בהשגת פגישות פרזנטציה בפני מנכ"לים או אחמי"ם עסוקים שונים
[בעיה שמעסיקה את כולנו]
הארווי מאקיי – מחברו של רב המכר לשחות עם כרישים ולהישאר בחיים וספרי ניהול רבים אחרים אחד המרצים המבוקשים ביותר בארה"ב ומעל לכל איש עסקים מצליח מספר כיצד הצליח בעזרת היצירתיות לתאם פגישה עם מנכ"ל עסוק שסרב לפגשו. הוא עשה "שיעורי בית" וגילה שאתו מנכ"ל כמו כולנו הוא רק בן אדם והבנאדם הזה הוא אוהד מושבע של קבוצת כדורסל מסוימת. הוא לא היסס לרגע הוא הלך ושלח לו כרטיס חינם למשחק הכי חם בעונה של אותה קבוצה שלח לו אותו למשרד ועל גבי המעטפה כתב "מידיד נאמן" אבל הוא עשה עוד פעולה קטנה אחת הוא דאג לרכוש לעצמו כרטיס נוסף לצידו של המנכ"ל העסוק שבא כמו חיל טוב למשחק וכבר בהפסקה התחיל לדבר עימו על התחביב המשותף שלהם.

לסיכום, כל עסק צריך למצוא את נוסחת הפלא הרלוונטית לו חשוב להבין שהדוגמאות שהובאו לעיל אינן מתאימות בהכרח לעסק שלכם ואפילו לא בהכרח לאופייכם ולאישות שלכם [אחרת ממה יועצי שיווק ועסקים יתפרנסו]?
הדוגמאות האלו אמורות לתת גירוי ראשוני ולגרום לכם קוראים יקרים, להיות מחויבים ליותר יצירתיות בעסק שלכם מתוך כוונה לתת לכם יתרון נוסף על המתחרים.

info@startsmart.co.il | סטארט סמארט, ברטונוב 10 תל אביב 03-6442207 פקס 03-6442317
© סטארט סמארט 2011